Er en ny Sony drone på vej på drone markedet? Dette ved vi om Airpeak
   2021/01/09     Nyheder om droner og robotter    0 Comments
Er en ny Sony drone på vej på drone markedet? Dette ved vi om Airpeak

Markedet for forbruger- og erhvervsdroner kan i en nær fremtid se frem til en ny spiller på markedet i form af den velkendte elektronikgigant Sony. En ny Sony drone kan være under udvikling, ifølge firma-teasere om et projekt, Sony kalder for Airpeak (se også videoen herunder).

Detaljerne er dog stadig meget få. En ny del af Sonys websted hedder Airpeak og ser ud til at være et nyt sted for fremtidige detaljer om det nye projekt. Sony siger, at programmet officielt lanceres i foråret 2021: de er i øjeblikket på udkig efter "professionelle partnere, der kan samarbejde om projektet", ifølge webstedet.

"Sony Corporation har meddelt, at det har lanceret et nyt projekt til droner inden for AI-robotik," siger selskabsmeddelelsen. “Sony har tildelt“ Airpeak ”-mærket for at afspejle sit ønske om at bidrage til den videre udvikling og skabelsen af ​​dens hidtil usete værdi gennem sin billeddannelses- og sensingsteknologi samt 3R-teknologier (Reality, Real-time og Remote) på droneområdet . ”

Der er et par tip om det fremtidige marked for Airpeak. Sætninger som "arbejdsfloweffektivitet og energibesparelser i den industrielle sektor" indikerer, at Sony også forventer en kundebase på erhvervsmarkedet.

Sony er en af ​​verdens største aktører indenfor forbrugerelektronik, med en lang historie inden for kameraer i kommerciel kvalitet og andre billedbehandlingsprodukter. Sonys produktionsekspertise, verdensomspændende distributionsnetværk og global genkendelse af navnet kan gøre dem til en formidabel konkurrent på dronemarkedet.

Sonys meddelelse er den seneste i en række meddelelser fra store virksomheder, hvilket indikerer, at de muligvis øger deres investering i et eller andet segment på dronemarkedet. Da dronehardware udvikler sig og begynder at blive standardiseret, kan droneindustrien følge udviklingsstien som i bilindustrien. I begyndelsen af ​​den autonome industri konkurrerede hundredvis af producenter i en lang række markedssegmenter. Da industrien voksede, og standardiseringen tog fat, faldt ”antallet af aktive bilproducenter fra 253 i 1908 til kun 44 i 1929, hvor Ford, General Motors og Chrysler tegnede sig for ca. 80 procent af branchens produktion,” skriver History.com.

Share This Post :

Comments

Log in or register to post comments

Recent Articles

Pay with credit cards Pay with credit cards Pay with credit cards Pay with credit cards Pay with credit cards Pay with credit cards

Product added to wishlist
Product added to compare.

iqitcookielaw - module, put here your own cookie law text