Hvornår kan vi forvente at se passagerdroner i virkeligheden?

Florian Reuter, administrerende direktør for Volocopter, trådte frem på Amsterdam Drone Week, EASA's dronekonference, for at udforske urban luftmobilitet og besvare det centrale spørgsmål: Hvornår vil vi se passagerdroner i praktisk anvendelse?

"Vi står ved begyndelsen af en omvæltning af måden, vi oplever mobilitet på," skriver Reuter. "...Verden vil se markant anderledes ud om 20, 30 år."

I 2011 opnåede Volocopter en plads i Guinness World Records ved at bevise, at eVTOL-passagerflyvning var mulig. Fem år senere formåede de at flyve en person i deres passager-eVTOL-droner, nu kendt som VoloCity. Siden da har de gennemført talrige testflyvninger i byer over hele verden, noget som Volocopter anser som en essentiel del af deres mission: at demonstrere automatiseret eVTOL-flyvning som virkelighed.

Hvornår vil vi se passagerdroner i luften? Reuter besvarer spørgsmålet med "snart": Volocopter har planlagt over 1.000 testflyvninger, alle godkendt af lokale luftfartsmyndigheder. I første omgang vil VoloCity operere som en pilotstyret drone, men den er designet til at muliggøre autonom flyvning i overensstemmelse med reglerne. Derudover har Volocopter planer om at lancere deres passagerdrone under OL i Paris i 2024. "Det er et ambitiøst mål," skriver Reuter, "men et, der kan opnås." eVTOL har en rækkevidde på 35 km, og som Reuter påpeger, "dækker 35 km let hele Paris fra ende til anden."

Efter Paris har virksomheden mere end 40 byer over hele verden, der er klar til kommerciel lancering.

Udover VoloCity tilbyder virksomheden også VoloDrone; VoloConnect og VoloIQ.

VoloDrone er en fragtdrone, som Reuter beskriver som "en mulighed for at revolutionere bylogistik."

"Hvis vi kan konstruere en eVTOL med mennesker ombord, hvorfor så ikke bruge den samme teknologi til at transportere gods?.. VoloDronen er en direkte afart af Volocopter-teknologien."

Til intercity eVTOL-rejser udvikler Volocopter VoloConnect, der vil transportere flere passagerer over længere afstande.

VoloIQ dækker det hele - det muliggør sikkerhed, integration med andre transportformer og understøtter autonom flyvning, og det har samme sikkerhedsniveau som en pilotstyret flyvning. "VoloIQ er en integreret del af vores ressourcer."

"Vi ønsker at tilbyde en problemfri end-to-end-oplevelse for vores kunder, og det kræver mange partnere," skriver Reuter. "Vi arbejder sammen med vores partnere for at realisere luftmobilitet ... vi ser en så stor efterspørgsel, at vi forventer udbudsbegrænsninger i lang tid fremover."

Product added to wishlist
Product added to compare.

Denne hjemmeside bruger cookies til at forbedre brugeroplevelsen